Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec

Mindfulness

Contact & Consultaties

Medisch CentrumContactgegevens
Medisch Centrum Europa-Lambermont +32 2 434 24 11

 

Meditatie-workshops om met stress om te gaan

Stress, angsten, moedeloosheid, uitputting, spanningen, ... mindfulness is helemaal niet een middel om tot een onverschillige kalmte of het controleren van emoties te komen.

Het is transformatietraject om met de kwalen van onze tijd om te gaan zonder dat ze ons leven verstikken.

 

Programma om stress te verminderen met Mindfulness

Meer details over mindfulness vind je hieronder!

 

Specialisten

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

 

Luisteren naar je innerlijke

Meditatie is een training om naar je innerlijke te luisteren, om het zelfvertrouwen te ontdekken en om moed te verzamelen om alle gebeurtenissen in ons leven onder ogen te zien.

Deze methode is een waardevol hulpmiddel bij het herkennen van waarschuwingssignalen van stress, burn-out en depressie, alsook bij de behandeling ervan, zonder echter een therapeutische opvolging te vervangen.

Meditatie is een weg om in onszelf de kracht en spontane intelligentie te vinden die nodig zijn om echt en vrolijk in de realiteit te staan.

 

Elke sessie is uniek en specifiek uitgewerkt voor de workshop, het verloopt niet volgens een vast protocol.

Ze bestaan uit begeleide meditatiesessies, tijd voor vragen/antwoorden en een duidelijke en nauwkeurige uitleg over de oefeningen.

De workshops duren anderhalf uur, zijn toegankelijk voor iedereen en het aantal deelnemers is beperkt.

 

Programma om stress te verminderen met Mindfulness

Dit groepsprogramma is een opbouwende training die bestaat uit:

  • 8 wekelijkse sessies van 2uur en 30 minuten.
  • Een dag retraite (10u30 tot 16u30).

Tijdens deze sessies worden de deelnemers uitgenodigd om mindfulness te ontdekken door middel van (in)formele meditatieoefeningen, groepsgesprekken, het lezen van teksten en korte theoretische bijdragen.

Tijdens de sessies krijgen de deelnemers eveneens een voorstelling en bespreking van oefeningen van 30 tot 45 minuten die ze zelf thuis kunnen doen.