Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec Chirec

Opnames

Opnames

Als u opgenomen moet worden in één van de CHIREC-sites, dient u contact op te nemen met het opnamebureau om uw reservatie te bevestigen en dit volgens de voorziene modaliteiten.

Een reservatie kan ook telefonisch gebeuren.

Delta Ziekenhuis

De opnamedienst is beschikbaar op het nummer: 02/434.80.20

  • Van maandag tot vrijdag van 6u45 tot 18u30
  • Op zaterdag - zondag - feestdagen : van 9u tot 17u

Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis

Onze kantoren zijn geopend :

  • Van maandag tot vrijdag van 8u tot 17u30
  • Op zaterdag van 9u tot 15u

De opnamedienst is beschikbaar op het nummer 02/434.37.34

Braine-l’Alleud - Waterloo Ziekenhuis

Onze kantoren zijn geopend :

  • Van maandag tot donderdag van 7u tot 19u
  • Op vrijdag van 7u tot 17u30
  • Op zaterdag van 8u30 tot 16u
  • Op zon- en feestdagen van 9u30 tot 17u

De opnamedienst is beschikbaar op het nummer 02/434.94.23


Reservaties kunnen telefonisch gebeuren op het nummer 02/434.96.85, van maandag tot vrijdag, van 9u tot 17u.

Basiliek Ziekenhuis

Onze kantoren zijn geopend van maandag tot vrijdag van 7u tot 17u.


De opnamedienst is beschikbaar op het nummer 02/434.22.20

 

Tijdens uw ziekenhuisopname zijn verschillende administratieve formaliteiten nodig, die vervuld worden bij de opnamedienst, in de inkomhal.

Vergeet niet «Opname» ticket ter plaatse te nemen.

 

Mee te nemen documenten

  • uw identiteitskaart of paspoort
  • gegevens van de behandelende arts.
  • het adres en telefoonnummer van een contactpersoon
  • het eventuele bewijs van dekking van uw ziekenfonds, het OCMW of uw verzekeringsmaatschappij

 

Voor de arts van het ziekenhuis

  • de eventuele brief van uw behandelende arts
  • alle medische documenten over uw gezondheidstoestand (bloedgroepkaart, radiografieën, resultaten van uitgevoerde onderzoeken...)
  • uw gebruikelijke en/of recente geneesmiddelen
  • uw attest van arbeidsongeschiktheid (vertrouwelijk formulier dat u werd overhandigd door uw ziekenfonds)

 

In het geval van een arbeidsongeval

Gelieve ons mee te delen:

  • De naam en adres van uw werkgever
  • De naam en adres van de verzekeringsmaatschappij
  • Het nummer van de verzekeringspolis

Uw hospitalisatiekosten

Voorschot & hospitalisatiekosten

Voor patiënten zonder mutualiteit of niet gedekt door een verzekering, zal de betaling van een voorschot gevraagd worden op de dag van de opname.

Wij herrineren u eraan dat dit voorschot niet contant kan betaald worden.

Het RIZIV stelt een lijst ter beschikking van de zorgverleners die beschikken over een RIZIV-nummer en hun aansluitingssituatie ten opzichte van akkoorden en overeenkomsten.

 

Klassieke ziekenhuisopname

Kamerkeuze en financiële voorwaarden van de site:

Gelieve, hieronder, de verschillende kosten in verband met een klassieke ziekenhuisopname op onze verschillende sites te willen vinden:

Opname in dagziekenhuis

Kamerkeuze en financiële voorwaarden van de site:

Gelieve, hieronder, de verschillende kosten in verband met een opname in dagziekenhuis op onze verschillende sites te willen vinden:

Kostenraming Dienst

Indien u een kostenraming wenst te ontvangen van uw ingreep en uw verblijf, gelieve u tot uw arts te melden die op zijn beurt contact zal opnemen met onze Kostenraming Dienst.

 

Vragen ?

Informatie over uw hospitalisatiekosten kan u op 02/434.46.40, van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u.

 

Uw verblijf

Wat moet u meebrengen ?

  • Pyjama,
  • Nnachtkleed,
  • Ondergoed,
  • Pantoffels,
  • Kamerjas.
  • Toiletgerief,
  • Washandjes en handdoeken,
  • Tandpasta,
  • Tandenborstel,...
  • Een lijst van de geneesmiddelen die u inneemt; uw huidig dieetvoorschrift.

Uw kamer

Zodra de formaliteiten voor de opname vervuld zijn, wordt u naar uw kamer (privé-, tweepersoons- of vierpersoonskamer) gebracht.

Afhankelijk van de beschikbaarheid proberen we rekening te houden met uw kamerkeuze.

 

Toch is het mogelijk dat uw kamer niet overeenstemt met uw eerste keuze. 
Wij stellen alles in het werk om zo snel mogelijk aan uw wensen te voldoen en vragen  om uw begrip.

Een verpleegkundige zal u verwelkomen en u helpen om u te installeren.

Ze zal u ook uitleggen hoe het materiaal werkt om uw welzijn en veiligheid te verzekeren.

Voor uw veiligheid, raden wij u aan geen waardevolle bezittingen mee te brengen.

CHIREC voert een actief beleid om diefstal te ontmoedigen. Het is echter heel moeilijk om al het heen- en weergeloop op de verschillende CHIREC-sites te controleren.

De directie kan daarom nooit verantwoordelijk worden gesteld voor mogelijk verlies, diefstal of beschadigingen.

Indien nodig (opname op de spoedgevallendienst) kunt u waardevolle voorwerpen bij uw opname persoonlijk of via een verpleegkundige deponeren in de inkomhal (die dienst is niet beschikbaar in het Braine l'Alleud-Waterloo Ziekenhuis) of in de safe in uw kamer (privékamers zijn uitgerust met een persoonlijke safe waarvan de code vrij gekozen kan worden door de gebruiker.

In twee- of vierpersoonskamers kan een safe worden gehuurd bij de hoofdverpleegkundige van de dienst).

Alle kamers hebben een toilet en op sommige diensten ook een douche.

Elke patiënt heeft een kast die op slot kan.

Enkel in een privékamer en mits het betalen van een toeslag mag een begeleidende persoon bij u blijven slapen. Wenst u voedsel tebewaren in de koelkast van de dienst, dan kan u dat vragen aan het verzorgende personeel.

 

Roken is dodelijk! CHIREC, een ziekenhuis zonder tabak!

CHIREC is een lid van het Europese netwerk “Ziekenhuizen zonder tabak”.

Het is ten strengste verboden in het ziekenhuis te roken.

 

Telefoon

U beschikt over een telefoontoestel in uw kamer.
Uw oproepnummer is het nummer van uw bed voorafgegaan door:

 Basiliek Ziekenhuis T: +32 2 434 2...
 Braine-l’Alleud-Waterloo Ziekenhuis T: +32 2 434 9... pour het gebouw A.
T: +32 2 434 7…voor het gebouw D.
 Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis T: +32 2 434 3…

 

Om een extern nummer op te bellen :

  • Voor de sites Basiliek en Braine-l’Alleud - Waterloo : *42 + uw code van 4 cijfers +0 gevolgd door het nummer van uw correspondent.
  • Voor de Sint-Anna Sint-Remi site : telefoon kraskaart te koop bij Tasty.

Televisie

Alle kamers beschikken over een televisietoestel. Voor de St-Anna St-Remi site is televisie op de kamer betalend.

 

Internet

Indien u een internetverbinding wenst, gelieve u te wenden tot de kassa / opnamedienst voor de administratieve modaliteiten.

 

Maaltijden

U hebt de keuze uit verschillende menu’s.

Onze koks stellen deze menu’s op in samenwerking met de dienst van de diëtisten.

Aarzel niet een verpleegkundige te contacteren of vraag het bezoek van een diëtiste voor inlichtingen over uw voeding.

Op meerdere sites kan u heerlijk bereide gerechten degusteren in onze “Tasty” fijnproeversruimtes :

Delta Ziekenhuis

Van maandag tot vrijdag, van 7u tot 20u

Zaterdag en zondag: van 8u tot 18u

 Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis

Van maandag tot vrijdag van 8u tot 18u

Zaterdag : van 12u tot 18u

Zondag : van 13u tot 18u.

Tel: 38 99

Braine-l’Alleud - Waterloo Ziekenhuis

Van maandag tot vrijdag van 7u tot 19u

Zaterdag : van 8u tot 18u

Zondag : van 9u30 tot 18u

Tel: 94 59

 

De maaltijden worden opgediend:

  • tussen 8 en 9 uur voor het ontbijt
  • tussen 12.00 en 13.15 uur voor het middagmaal
  • rond 18 uur voor het avondeten.

Bij de maaltijden is drank voorzien.

Het weekmenu hangt uit op uw dienst en is te bekijken op het infokanaal van de televisie in uw kamer.

 

Kapper-pedicure-schoonheidsspecialiste

Op bepaalde van onze sites zijn deze diensten beschik­baar.

Indien u hiervan gebruik wenst te maken, gaat u als volgt te werk:

  • Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis : gelieve een verpleegkundige te raadplegen (kappersdienst beschikbaar op maandag en vrijdag, pedicuredienst beschikbaar op donderdag en vrijdag).
  • Braine-l’Alleud - Waterloo Ziekenhuis : gelieve een verpleegkundige te raadplegen.

 

Geestelijke of morele bijstand

CHIREC respecteert ieders persoonlijke religieuze-, more­le- of filosofische overtuiging.

Door het invullen van een vertrouwelijk formulier bij uw opname kan u een beroep doen op een religieuze verte­genwoordiger of een leken raadgever.

 

Uw post

Tijdens een hospitalisatie wordt de post u elke dag bezorgd.

Vraag aan de afzender om de drie cijfers van uw kamer te vermelden.

Verblijft u in het ziekenhuis van Braine-l’Alleud, gelieve aan te duiden in welk gebouw u verblijft, gevolgd door het kamernummer.

Bv.: A117

 

Niet te vergeten

  • laat onmiddellijk een arbeidsongeschiktheidsattest invullen door uw arts. Dat attest moet zo snel mogelijk naar uw werkgever en ziekenfonds (of verzekeringsmaatschappij) worden gestuurd.
  • verwittig het postkantoor als u een pensioen krijgt.
  • verwittig de verpleegkundige als een familielid op uw kamer wil slapen. Opmerking: dat is alleen mogelijk in een privékamer.
  • houd uw badge bij u als u een onderzoek moet ondergaan.
  • verwittig de verantwoordelijke verpleegkundige als u de dienst verlaat (bijvoorbeeld om een koffie te gaan drinken met uw familie).

 

Uw ontslag uit het ziekenhuis

  • Uw arts deelt de dag en het uur van uw vertrek mee.
  • Gelieve op het moment van uw vertrek het verpleegkundig team te verwittigen.
  • De verpleegkundige of secretaresse van uw eenheid zal u uw radiografieën en administratieve documenten bezorgen. 
    Gelieve uw persoonlijke bezittingen niet te vergeten. 

De factuur van uw hospitalisatie wordt u per post bezorgd. Deze factuur omvat de verblijfskosten, de kosten van de onderzoeken tijdens uw hospitalisatie, de apotheekkosten, de kosten voor specifieke materialen, de diverse kosten,... de honoraria, waarvan de voorschotten en de terugbetalingen door de mutualiteit reeds afgehouden werden.

Betaal in geen geval honoraria rechtstreeks aan uw arts.

Aarzel niet om contact op te nemen met onze dienst 'Facturatie' als u hierover vragen hebt. De dienst is open van maandag tot vrijdag van 9.00u tot 12.00u.

 

Thuis

Wij hopen dat u tevreden bent over de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening die u tijdens uw verblijf bij ons gekregen hebt.

We willen onszelf echter altijd verbeteren en zouden daarom graag uw commentaar en suggesties horen.

Als u  geen gelegenheid hebt gehad om te antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst die u werd overhandigd tijdens uw verblijf, aarzel dan niet om die per post naar ons terug te sturen. De bijgevoegde enveloppe is al gefrankeerd.

Aarzel niet om contact op te nemen met uw arts als u vragen hebt over de evolutie van uw gezondheid of uw behandeling.