Opnames
Opnames
Voor meer informatie
Delta Ziekenhuis |
De opnamedienst is beschikbaar op het nummer: 02/434.80.20 |
Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis |
De opnamedienst is beschikbaar op het nummer 02/434.37.34 |
Braine-l’Alleud - Waterloo Ziekenhuis |
De opnamedienst is beschikbaar op het nummer 02/434.94.23 |
Basiliek Ziekenhuis |
De opnamedienst is beschikbaar op het nummer 02/434.22.20 |
Tijdens uw ziekenhuisopname zijn verschillende administratieve formaliteiten nodig, die vervuld worden bij de opnamedienst, in de inkomhal.
Vergeet niet «Opname» ticket ter plaatse te nemen.
Mee te nemen documenten
- uw identiteitskaart of paspoort
- gegevens van de behandelende arts.
- het adres en telefoonnummer van een contactpersoon
- het eventuele bewijs van dekking van uw ziekenfonds, het OCMW of uw verzekeringsmaatschappij
Voor de arts van het ziekenhuis
- de eventuele brief van uw behandelende arts
- alle medische documenten over uw gezondheidstoestand (bloedgroepkaart, radiografieën, resultaten van uitgevoerde onderzoeken...)
- uw gebruikelijke en/of recente geneesmiddelen
- uw attest van arbeidsongeschiktheid (vertrouwelijk formulier dat u werd overhandigd door uw ziekenfonds)
In het geval van een arbeidsongeval
Gelieve ons mee te delen:
- De naam en adres van uw werkgever
- De naam en adres van de verzekeringsmaatschappij
- Het nummer van de verzekeringspolis
Uw hospitalisatiekosten
Voorschot & hospitalisatiekosten
Voor patiënten zonder mutualiteit of niet gedekt door een verzekering, zal de betaling van een voorschot gevraagd worden op de dag van de opname.
Wij herrineren u eraan dat dit voorschot niet contant kan betaald worden.
Het RIZIV stelt een lijst ter beschikking van de zorgverleners die beschikken over een RIZIV-nummer en hun aansluitingssituatie ten opzichte van akkoorden en overeenkomsten.
Klassieke ziekenhuisopname
Kamerkeuze en financiële voorwaarden van de site:
Gelieve, hieronder, de verschillende kosten in verband met een klassieke ziekenhuisopname op onze verschillende sites te willen vinden:
- De kosten in verband met een ziekenhuisopname op de Delta site
- De kosten in verband met een ziekenhuisopname op de Braine-l’Alleud-Waterloo site
- De kosten in verband met een ziekenhuisopname op de Sint-Anna Sint-Remi site
Opname in dagziekenhuis
Kamerkeuze en financiële voorwaarden van de site:
Gelieve, hieronder, de verschillende kosten in verband met een opname in dagziekenhuis op onze verschillende sites te willen vinden:
- De kosten in verband met een dagziekenhuisopname op de site Delta
- De kosten in verband met een dagziekenhuisopname op de site Edith Cavell
- De kosten in verband met een dagziekenhuisopname op de site Braine-l'Alleud - Waterloo
- De kosten in verband met een dagziekenhuisopname op de site Sint-Anna Sint-Remi
- De kosten in verband met een dagziekenhuisopname op de site Basiliek
Kostenraming Dienst
Indien u een kostenraming wenst te ontvangen van uw ingreep en uw verblijf, gelieve u tot uw arts te melden die op zijn beurt contact zal opnemen met onze Kostenraming Dienst.
Vragen ?
Informatie over uw hospitalisatiekosten kan u op 02/434.46.40, van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u.
Uw verblijf
Wat moet u meebrengen ?
- Pyjama,
- Nnachtkleed,
- Ondergoed,
- Pantoffels,
- Kamerjas.
- Toiletgerief,
- Washandjes en handdoeken,
- Tandpasta,
- Tandenborstel,...
- Een lijst van de geneesmiddelen die u inneemt; uw huidig dieetvoorschrift.
Uw kamer
Zodra de formaliteiten voor de opname vervuld zijn, wordt u naar uw kamer (privé-, tweepersoons- of vierpersoonskamer) gebracht.
Afhankelijk van de beschikbaarheid proberen we rekening te houden met uw kamerkeuze.
Toch is het mogelijk dat uw kamer niet overeenstemt met uw eerste keuze. Wij stellen alles in het werk om zo snel mogelijk aan uw wensen te voldoen en vragen om uw begrip.
Een verpleegkundige zal u verwelkomen en u helpen om u te installeren.
Ze zal u ook uitleggen hoe het materiaal werkt om uw welzijn en veiligheid te verzekeren.
Voor uw veiligheid, raden wij u aan geen waardevolle bezittingen mee te brengen.
CHIREC voert een actief beleid om diefstal te ontmoedigen. Het is echter heel moeilijk om al het heen- en weergeloop op de verschillende CHIREC-sites te controleren.
De directie kan daarom nooit verantwoordelijk worden gesteld voor mogelijk verlies, diefstal of beschadigingen.
Indien nodig (opname op de spoedgevallendienst) kunt u waardevolle voorwerpen bij uw opname persoonlijk of via een verpleegkundige deponeren in de inkomhal (die dienst is niet beschikbaar in het Braine l'Alleud-Waterloo Ziekenhuis) of in de safe in uw kamer (privékamers zijn uitgerust met een persoonlijke safe waarvan de code vrij gekozen kan worden door de gebruiker.
In twee- of vierpersoonskamers kan een safe worden gehuurd bij de hoofdverpleegkundige van de dienst).
Alle kamers hebben een toilet en op sommige diensten ook een douche.
Elke patiënt heeft een kast die op slot kan.
Enkel in een privékamer en mits het betalen van een toeslag mag een begeleidende persoon bij u blijven slapen. Wenst u voedsel tebewaren in de koelkast van de dienst, dan kan u dat vragen aan het verzorgende personeel.
Roken is dodelijk! CHIREC, een ziekenhuis zonder tabak!
CHIREC is een lid van het Europese netwerk “Ziekenhuizen zonder tabak”.
Het is ten strengste verboden in het ziekenhuis te roken.
Telefoon
U beschikt over een telefoontoestel in uw kamer.
Uw oproepnummer is het nummer van uw bed voorafgegaan door:
Basiliek Ziekenhuis | T: +32 2 434 2... |
Braine-l’Alleud-Waterloo Ziekenhuis | T: +32 2 434 9... pour het gebouw A. T: +32 2 434 7…voor het gebouw D. |
Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis | T: +32 2 434 3… |
Om een extern nummer op te bellen :
- Voor de sites Basiliek en Braine-l’Alleud - Waterloo : *42 + uw code van 4 cijfers +0 gevolgd door het nummer van uw correspondent.
- Voor de Sint-Anna Sint-Remi site : telefoon kraskaart te koop bij Tasty.
Televisie
Alle kamers beschikken over een televisietoestel. Voor de St-Anna St-Remi site is televisie op de kamer betalend.
Internet
Indien u een internetverbinding wenst, gelieve u te wenden tot de kassa / opnamedienst voor de administratieve modaliteiten.
Maaltijden
U hebt de keuze uit verschillende menu’s.
Onze koks stellen deze menu’s op in samenwerking met de dienst van de diëtisten.
Aarzel niet een verpleegkundige te contacteren of vraag het bezoek van een diëtiste voor inlichtingen over uw voeding.
Op meerdere sites kan u heerlijk bereide gerechten degusteren in onze “Tasty” fijnproeversruimtes :
Delta Ziekenhuis |
Van maandag tot vrijdag, van 7u tot 20u Zaterdag en zondag: van 8u tot 18u |
Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis |
Van maandag tot vrijdag van 8u tot 18u Zaterdag : van 12u tot 18u Zondag : van 13u tot 18u. Tel: 38 99 |
Braine-l’Alleud - Waterloo Ziekenhuis |
Van maandag tot vrijdag van 7u tot 19u Zaterdag : van 8u tot 18u Zondag : van 9u30 tot 18u Tel: 94 59 |
De maaltijden worden opgediend:
- tussen 8 en 9 uur voor het ontbijt
- tussen 12.00 en 13.15 uur voor het middagmaal
- rond 18 uur voor het avondeten.
Bij de maaltijden is drank voorzien.
Het weekmenu hangt uit op uw dienst en is te bekijken op het infokanaal van de televisie in uw kamer.
Kapper-pedicure-schoonheidsspecialiste
Op bepaalde van onze sites zijn deze diensten beschikbaar.
Indien u hiervan gebruik wenst te maken, gaat u als volgt te werk:
- Sint-Anna Sint-Remi Ziekenhuis : gelieve een verpleegkundige te raadplegen (kappersdienst beschikbaar op maandag en vrijdag, pedicuredienst beschikbaar op donderdag en vrijdag).
- Braine-l’Alleud - Waterloo Ziekenhuis : gelieve een verpleegkundige te raadplegen.
Geestelijke of morele bijstand
CHIREC respecteert ieders persoonlijke religieuze-, morele- of filosofische overtuiging.
Door het invullen van een vertrouwelijk formulier bij uw opname kan u een beroep doen op een religieuze vertegenwoordiger of een leken raadgever.
Uw post
Tijdens een hospitalisatie wordt de post u elke dag bezorgd.
Vraag aan de afzender om de drie cijfers van uw kamer te vermelden.
Verblijft u in het ziekenhuis van Braine-l’Alleud, gelieve aan te duiden in welk gebouw u verblijft, gevolgd door het kamernummer.
Bv.: A117
Niet te vergeten
- laat onmiddellijk een arbeidsongeschiktheidsattest invullen door uw arts. Dat attest moet zo snel mogelijk naar uw werkgever en ziekenfonds (of verzekeringsmaatschappij) worden gestuurd.
- verwittig het postkantoor als u een pensioen krijgt.
- verwittig de verpleegkundige als een familielid op uw kamer wil slapen. Opmerking: dat is alleen mogelijk in een privékamer.
- houd uw badge bij u als u een onderzoek moet ondergaan.
- verwittig de verantwoordelijke verpleegkundige als u de dienst verlaat (bijvoorbeeld om een koffie te gaan drinken met uw familie).
Uw ontslag uit het ziekenhuis
Om zo optimaal mogelijk voor onze patiënten te zorgen, vragen wij u alles in het werk te stellen om uw kamer voor 11 uur te verlaten op de dag van uw vertrek (nadat u de toestemming kreeg om het ziekenhuis te verlaten).
De factuur van uw hospitalisatie wordt u per post bezorgd.
Deze factuur omvat de verblijfskosten, de kosten van de onderzoeken tijdens uw hospitalisatie, de apotheekkosten, de kosten voor specifieke materialen, de diverse kosten,... de honoraria, waarvan de voorschotten en de terugbetalingen door de mutualiteit reeds afgehouden werden.
Betaal in geen geval honoraria rechtstreeks aan uw arts.
Aarzel niet om contact op te nemen met onze dienst 'Facturatie' als u hierover vragen hebt. De dienst is open van maandag tot vrijdag van 9.00u tot 12.00u.
Thuis
Wij hopen dat u tevreden bent over de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening die u tijdens uw verblijf bij ons gekregen hebt.
We willen onszelf echter altijd verbeteren en zouden daarom graag uw commentaar en suggesties horen.
Als u geen gelegenheid hebt gehad om te antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst die u werd overhandigd tijdens uw verblijf, aarzel dan niet om die per post naar ons terug te sturen. De bijgevoegde enveloppe is al gefrankeerd.
Aarzel niet om contact op te nemen met uw arts als u vragen hebt over de evolutie van uw gezondheid of uw behandeling.