Overslaan en naar de inhoud gaan
Braine-l’Alleud site

Rue Wayez, 35
1420 Braine l'Alleud
België

{"type":"Point","coordinates":[4.366384,50.68506]}
NOODGEVALLEN : 02 434 93 21
Delta site

Boulevard du Triomphe, 201
1160 Bruxelles
België

{"type":"Point","coordinates":[4.39894,50.816396]}
NOODGEVALLEN : 02 434 88 00
Ste-Anne St-Remi site

Boulevard Jules Graindor, 66
1070 Bruxelles
België

{"type":"Point","coordinates":[4.316749,50.844624]}
NOODGEVALLEN : 02 434 30 63

Afdeling Patiëntenrelaties (bemiddeling)

In de praktijk is de afdeling Patiëntenrelaties en Bemiddeling verspreid over de 3 ziekenhuislocaties van Chirec.

Elk van onze ziekenhuislocaties heeft een contactpersoon die tot doel heeft patiënten die een klacht hebben of informatie willen, zo goed mogelijk te helpen.

Ons bedrijf is onderverdeeld in twee verschillende gebieden

De aanwezigheid van een ombudsman is wettelijk verplicht in Belgische ziekenhuizen. De ombudsdienst is verantwoordelijk voor het behandelen van verzoeken met betrekking tot patiëntenrechten volgens de wet van 22.08.2002 en de uitvoeringsbesluiten:

  • kwaliteit van zorg,
  • geïnformeerde toestemming,
  • raadpleging en kopieën van medische dossiers,
  • financiële gevolgen
  • ...

Het doel van de dienst is een forum te bieden voor dialoog tussen de patiënt en de zorgverlener in geval van een geschil, en de partijen aan te moedigen samen te werken om een minnelijke schikking te vinden.

Deze dienst behandelt verzoeken die geen betrekking hebben op de rechten van patiënten zoals vastgelegd in de wet van 22.08.2002.

De dienst Patiëntenrelaties luistert naar patiënten, geeft informatie over de verschillende aspecten van de ziekenhuiswerking (juridisch, praktisch, financieel, enz.), geeft advies en probeert, binnen de grenzen van zijn bevoegdheid, een antwoord of oplossing te bieden.

Verzoeken kunnen worden ingediend:
  • Via het online contactformulier, hier beschikbaar.
  • Per e-mail: er wordt een ontvangstbevestiging gestuurd en er wordt zo snel mogelijk contact opgenomen met de aanvrager.
  • Telefonisch: u kunt een bericht achterlaten dat binnen maximaal 3 werkdagen wordt beantwoord.

Contacten

Maandag - Dinsdag - Donderdag: 9u tot 12u en 14u tot 15u
Woensdag - vrijdag: 9u tot 12u

Isabelle DE SPIEGELEER

Patiëntenrelaties en bemiddeling

Maria FERNANDES DE CASTRO

Patiëntenrelaties en bemiddeling

Secrétariat

Patiëntenrelaties en bemiddeling

Maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur

Isabelle DIANT

Patiëntenrelaties en bemiddeling

Telefonische openingstijden: elke dag van 13.00 tot 15.30 uur (behalve op woensdag).

Ingrid WILLAERT

Patiëntenrelaties en bemiddeling

Maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur.

Isabelle DIANT

Patiëntenrelaties en bemiddeling

Interculturele bemiddeling

Als u linguïstische of culturele problemen ondervindt, is de interculturele bemiddelaar er om u te helpen de communicatie tussen u en de medische teams te verbeteren.

Neem contact op met de interculturele bemiddelaar:

Mevr. Amal EL ACHHAB

Tel. : 02/434.39.60